5/24/2012

Lite "off"

Idag har jag en sån där seg dag. Jag har noll ork i kroppen och noll inspiration till nånting. Så jag sitter och försöker hitta lite "inspiration" på internet och pimplar kaffe för att göra nått åt orken. När älsklingen kommer hem blir det till att gå ut på en långrunda så då kanske jag äntligen vaknar till lite. Men man måste få han nån dag "off" ibland ju, man kan inte alltid vara pigg och glad :)

Igår följde jag med syrran på vårdcentralen och tog medicin-delegering. Ska fixa så jag får ge insulin också men det blir mest troligt i juni det. Tyckte genomgångarna (först 1½ timme om diabetes/insulin och sedan ca 1½ timme om medicin via apodos/dosett) var väldigt intressanta och jag hade mer koll på medicinerna än vad jag själv trodde. Så tydligen har det ju fastnat rätt mycket från utbildningen ;) Kul att veta att allt inte bara åker ut igen. Fick även prata lite med min blivande chef lite om introduktion och sådant. Ska bli roligt att få komma ut nu och testa på allt man har lärt sig :)

Tjingeling!

Inga kommentarer: