3/25/2009

Vår


Är så sugen på vår nu, att få ta på sig lite varmare kläder och lättare skor. Har redan tjuvstartat med skinnjacka ;) Får väl frysa lite på morgon.


Känns alltid lika bitterljuvt när våren närmar sig. Vill ha kvar vintern med all mysig snö så man kan köra skoter och ha snöbollskrig. Gillar när det är mörkt ute också, då kan man krypa upp i soffan inne i en filt med varm choklad och bara mysa... Men då istället ska man gå omkring och frysa hela tiden (och ja, jag klär mig ordentligt!) och dra på sig förkylning efter förkylning. Då är det skönt med vår, solen börjar värma och gräset börjat tina fram och allt blir grönt. Det luktar lite konstigt ett tag men det gör inget, det hör liksom till :) Så längtar man efter att få ta av sig alla bylsiga jackor, koftor och stövlar och ta på sig lättare vårkläder. Så jag är lite kluven - gillar ju både och ^^

Men det skulle faktiskt sitta lite fint med värme nu, är sugen på sommar och sol. Att bada och alla dem där improviserade utflykterna man bara gör på sommaren. Man liksom bara packar och far :)

Koloniserad soffa


Såhär har jag suttit större delen av dagen ^^ Kollat in lite kläder och drömt om värme ;)

Vägen stängdes av p g a en slags ceremoni för att hedra de svenska och ryska soldater som ligger begravda här. Man la blommor vid minnesmonumentet.

Ja ni, nu är det inte så länge tills gubben slutar praktiken :) Bara typ en halvtimma till ^^

Tjingeling!

1 kommentar:

Astrid sa...

hörredu, gör det något om jag kommer och tar ifrån dig den där skitsnygga väskan som ligger på soffan? ;)