6/09/2012

Äntligen klar!

Nu är jag äntligen klar med allra sista inlämningen! Så himla skönt att det är över nu :)) På ca en vecka eller så är betygen satta och jag är då officiellt färdig undersköterska. Underbart! Nu kan jag verkligen njuta av sommaren känns det som :) Kommer dock mest troligt att läsa ytterligare nått ämne så småningom men det blir ett senare projekt ;)

Och på måndag så har jag min första introduktionsdag på hemtjänsten, ska bli så kul att få komma ut och jobba med det jag suttit och lärt mig under året som gått :) Hoppas det ska gå bra och att man ska trivas tillsammans med alla nya ansikten. Kommer att ha fyra introduktionsdagar eftersom jag känner att jag vill komma in ordentligt i rutinerna då jag ju är rätt så färsk ;) Blir två dagar morgon/dag och två dagar kväll. Ska bli kul att få testa på hur det funkar hos hemtjänsten då jag hade APU:n på ett boende. Har ju hört att det är rätt så olika :)

Igår blev älsklingen uppvaktad av min familj, dem hade fixat plakat och ballonger eftersom han gått klart sin utbildning också :) Han blev rätt så överraskad ändå, han hade lyckats pressa ur mig att vi skulle ha främmande men inte att dem skulle ha med sig något. Blev ju bjudna på värsta middan av syrran, hon lagade lax, potatis, sparris och västerbottensostsås till middag. Och lilla mor hade gjort äppelpaj med vaniljvisp till. Mumma säger jag bara! Åt så jag trodde jag skulle spricka ^^ Det där måste jag testa att laga alltså ;))

 Nä, nu ska jag ta och slappa lite resten av kvällen. Njuta av den ledighet jag har fram till jag börjar jobba :) Ha det gött allesammans!

Tjingeling!

Inga kommentarer: