1/10/2010

Årsresumé 2009

Årsresumé 2009 :)


Januari
Gjorde hål i Krilles öra.
Körde rally i Siknäs större delen av tiden (till låten "Pokerface")
Körde skoter upp till Storberget med Krille.


Februari

Jag fyller år :)
Besökte Tekninkens hus. Krille blev som en liten pojke igen bland alla radiostyrda båtar och sprängningar.
Krille upptäcker att vika ihop stekpannor är roligt ;)

Mini-Magnusson ;)

Mars
Bor i Kalix och Siknäs p g a praktiken i Kalix på Coop och Hemköp.
Bor i husvagn i Kalix.


April
Förlovar oss :D
Bor fortfarande i husvagn och praktiserar på Coop.
Upptäcker att man kan köpa vanilj-Coca cola på Ica kvantum i Luleå xD
Firar påsk hos mor och far.
Far på IKEA en sväng.
Hälsar på i Ninnie och Robbans stuga i Arvidsjaur för första gången.
Äter årets första mjukglass. Ser ett knallrosa elskåp xD


Maj
Firar 1:a maj i Storforsen med mor och far.
Besöker cruisingen i Pite för första gången (status eftersom jag hade coolaste bilen där - en Honda Accord, haha)
Hondan ger upp... första gången.
Vi flyttar ut ur husvagnen.
Firar Westers födelsedag med lite cider, på en torsdag...
Krille köper sin älskade Jessica - en cykel.
Min cykel får en extreme makeover.


Juni
Besöker frissan för första gången på typ ett år.
Sofie och Jack gifter sig :D
Grillar uppe i Storforsen.
Ser "Terminator salvation" på bio.
Vi bestämmer oss för att flytta till Lule.


Juli
Min fot sväller till monster-storlek
Åker ånglok för första gången.
Besöker PDOL.
Besöker Lulekalaset.
Vi firar våran årsdag, på IKEA...


Min monsterfot...


Augusti
Börjar förbereda och packa inför flytten.
Inhandla dammsugare och annat nödvändigt.
Firar Emmes födelsedag :D


September
Flyttar, totalt kaos i tre dagar.
Får en ny toastol, haha xD
Monterar möbler i två veckor.
Fixar det sista till lägenheten.
Gör palt för första gången.
Bor utan tv i nästan en månad men får en i tidig julklapp av Krilles pappa.
Vi blir med fisk - Äcklet och Sushi.
Jag upptäcker tjusningen med leggings.


Oktober
Vi undersöker Lule och vårat område lite närmare.
Första snön kommer.
Vi förlorar en fisk... RIP Sushi...
Jag börjar gå på Miroi.
Krille fyller 21 :) Vi firar med kalas i tre dagar.


November
Jag upptäcker hur fruktansvärt goda nya Marabou temptation är, hallon & yoghurt - mums!
Jag går från blondin till rödhårig.
Gick på bio och såg "New moon".
Vi julpyntar.
Vi har begravning för Eva... Saknad


December
Bakar pepparkakor själv för första gången.
Fixar julklappar till alla nära och kära.
Far på en personlig 50 minuters kurs på Make up store, en julklapp från Krille.
Bästa biobesöket under hela året - "Avatar" förstås!
Nyårsafton spenderas hemma med fin middag och cider. Åker in för att se nyårsraketerna i hamn.


Resumén blev väl inte särskilt lång eller detaljerad, minnet säger jag bara! Det är bra men kort... ;) Nu ska jag höra med älsklingen om han har kopplat in hemmabiot klart så vi kan se film :)

Kisses

Inga kommentarer: